سامانه الکترونیکی ثبت نام اصناف و صنایع

شرکت دانش پارسیان با تکیه بر توان علمی و فنی خود و با توجه به سابقه درخشان در حوزه پروژه های ملی، و در راستای ارزشهای خود با «ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» که متشکل از وزرای کشور، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و … می باشد همکاری مشترکی را در جهت پیاده سازی و اجرای سامانه های الکترونیکی آغاز کرد.

با توجه به ابلاغ ‘ستاد ملی مبارزه با کرونا’ جهت اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن حمایت از فعالیت اصناف و صنایع با اولویت صیانت از سلامت کارکنان و مشتریان، و همچنین جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا اقدام به راه اندازی ‘سامانه ثبت نام اصناف و صنایع‘ کرده است.

لذا مدیران، متصدیان، مالکان و کارفرمایان محترم موظفند به منظور شروع فعالیت با رعایت نکات بهداشتی اعلام شده در راهنماهای گام دوم مبارزه با کووید-19 (فاصله گذاری اجتماعی)؛ در این سامانه ثبت نام و اطلاعات مربوط به واحد کاری، نوع فعالیت و اطلاعات تماس (برابر راهنما) اقدام نموده تا مجوز شروع فعالیت صنف و یا صنعت مربوطه برابر مقررات صادر گردد.

نکته: عدم ثبت نام در این سامانه منجر به عدم صدور مجوز فعالیت و یا در صورت فعالیت موجب توقف فعالیت واحد کاری مربوطه خواهد شد.

* راهنماهای گام دوم مبارزه با کووید-19، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط کار، شاغلین و مشتریان با توجه به نوع فعالیت پس از تکمیل ثبت نام بصورت الکترونیکی ابلاغ می گردد.

راهنمای قدم به قدم ثبت نام در سایت salamat.gov.ir وزارت بهداشت

با توجه به ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا و در راستای اجرای گام دوم کووید ۱۹ یا طرح فاصله گذاری هوشمند ضمن حمایت از فعالیت اصناف و صنایع با اولویت صیانت از سلامت کارکنان و مشتریان، مقرر شد کلیه واحد‌های صنفی و صنعتی به سامانه Salamat.gov.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

در جزئیات طرح وزارت بهداشت آمده که تاریخ شروع ثبت نام برای اصناف در شهرستان‌های کشور از 23 فروردین‌ماه و برای تهران از 30ام ضرورت پیدا می‌کند و هر صنفی که در آن ثبت نام نکند، امکان فعالیت نخواهد داشت. بازرسان و کارشناسانی وجود دارند که از اماکن، نیروی انتظامی و دفاتر اصناف موظف هستند واحدهای صنفی را کنترل کنند که مبادا کسی از قانونی تخطی کند.

اگر کارفرما هستید و چند کارگر برای شما کار می‌کنند، فرم‌هایی وجود دارد که تمامی کارگران باید پر کنند و به شما تحویل دهند. در چنین شرایطی اگر کوچک‌ترین قصوری پیش بیاید با فرد خطاکار برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

مدیران، متصدیان، مالکان و کارفرمایان موظفند به منظور شروع فعالیت خود با رعایت نکات بهداشتی اعلام شده (صبح جمعه ۲۲ فروردین ۹۹) به مدت هفت روز به سامانه ذکر شده مراجعه کنند و اطلاعات واحد کاری، نوع فعالیت و اطلاعات تماس خود جهت اخذ مجوز شروع فعالیت صنف یا صنعت مربوطه را وارد کنند.

با توجه به نوع فعالیت پس از تکمیل فرایند ثبت نام، راهنما و الزامات سلامت محیط کار، شاغلان و مشتریان در اختیار فرد قرار می‌گیرد.

همچنین افراد برای استفاده از این راهنما‌ها می‌توانند به سایت مرکز سلامت محیط و کار به آدرس markazsalamat.behdasht.gov.ir مراجعه کنند.

عدم ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منجر به عدم صدور مجوز فعالیت و یا در صورت فعالیت موجب توقف فعالیت واحد کاری مربوطه می‌شود.

بعد از آغاز به کار فعالیت واحد‌های صنفی و صنعتی، بازرسین بهداشت محیط و حرفه ای، نیروی انتظامی، بازرسان اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی به محل مورد نظر مراجعه و در صورت عدم ثبت نام در سایت ابلاغی، فعالیت محل کار متوقف و تعطیل خواهد شد.

ابتدا وارد سایت salamat.gov.ir شوید.

در این صفحه گزینه “سامانه ثبت نام اصناف و صنایع” را انتخاب کنید تا وارد سامانه مربوطه شوید.

1. ثبت نام جدید
در صورتی که برای بار اول وارد این سامانه می شوید گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.


در این صفحه مطابق تصویر ذیل کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل مقام مسئول واحد و کد امنیتی را وارد و گزینه “مرحله بعد” را انتخاب کنید تا کد تایید به تلفن همراه ثبت شده ارسال گردد.

نکته: منظور از مقام مسئول همان مدیر/مالک/متصدی/کارفرما می باشد و کسی است که مسئولیت پیگیری و اقدام، تا رفع کامل نواقص بهداشتی مکان به عهده وی خواهد بود. در مورد فعالیت های خانگی نام سرپرست خانوار ذکر می گردد.

در مرحله بعد، از طرف سامانه سلامت وزارت بهداشت برای شماره تلفن همراه وارد شده یک کد ارسال خواهد شد که اعداد کد را باید در کادر پیش رو وارد نمایید.

نکته: درصورتی که شماره تلفن همراه را اشتباه وارد کرده اید، گزینه ” ویرایش اطلاعات” را انتخاب کنید.
بعد از وارد کردن کد تایید، صفحه مرکز سلامت محیط و کار نمایش داده می شود.

 در صفحه پیش رو بر روی دکمه + آبی رنگ کلیک کنید.

اطلاعات خواسته شده صنف مثل آدرس و اطلاعات مجوز را وارد نمایید.

صفحه تایید نهایی را پرینت گرفته و در واحد صنفی مدنظر بچسبانید.

2. ورود به سیستم
اگر قبلاً در سامانه ثبت نام کرده اید گزینه “ورود به سیستم (قبلاً ثبت نام کرده ام)” را انتخاب کنید .
در این صفحه شماره ملی و کد امنیتی را وارد کنید تا کد تایید برای تلفن همراه شما ارسال گردد.

راهنمای ورود و ثبت نام در سامانه اصناف و صنایع در لینک http://eoh.behdashtcdn.ir/Login.pdf قابل دسترس است.

همچنین در صورت داشتن هرگونه سوالی می توانید با شماره های زیر تماس برقرار کنید:

مشکلات فنی ثبت نام و ثبت اطلاعات: 0218748

مشکلات مربوط به دریافت اطلاعات و مدارک مربوطه: 190