امـروز دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵

اخبار     [آرشیو]

مشتریان

درباره ما

شرکت دانش پارسیان در سال 1382 به منظور کمک به مدیریت منابع سازمانی با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات تشکیل گردید و در این مدت بر آن بوده که تکنولوژی‌های روز دنیا را مورد استفاده قرار داده و با خلاقیت و رویکرد استفاده بومی برای مصرف کننده نهایی، کارایی خدمات و محصولات تولیدی خود را در بالاترین سطح حفظ کرده و ارتقاء دهد....

امروزه با گسترش روزافزون فناوریهای نوین به ویژه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه های مختلف از جمله حوزه سلامت، بهداشت و درمان ؛ تحولات عظیمی در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در حال وقوع است.

 
در ایران عزیز نیز متخصصان توانمند کشور در شرکت دانش پارسیان با استعانت از پرودگار متعال و با عزمی راسخ و با تکیه بر دانش فنی و همگام با روزآمدترین فناوری‌های جهانی ، پس از چند سال همکاری مشترک و گروهی متخصصان رشته های مختلف فنی ، پزشکی و سایر بخشها، سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) را طراحی نموده‌اند که هم اکنون در دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ، شبکه های بهداشت و درمان و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت در کشور در حال خدمت دهی می باشد.

در اين ارتباط برابر ابلاغ شماره 100/298 مورخ 1395/04/05 وزير محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خطاب به روساي محترم دانشگاه ها و دانشكده هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني كشور، سامانه سيب در دانشگاه هاي علوم پزشكي مستقر گرديده و از ابتداي مهرماه 95 هرگونه ثبت، جمع آوري و گزارش دهي اطلاعات به صورت كاغذي در سطح كشور ممنوع و صرفا از طريق سامانه سيب انجام خواهد شد. شايان ذكر است هم اكنون نيز برخي از دانشگاه هاي علوم پزشكي عمليات حذف كاغذي و الكترونيكي سازي كامل فرايندها را به اتمام رسانده اند.


 عمده ترین نتایج حاصل از استقرار سامانه سیب عبارتند از :

1- ایجاد پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان ؛

در این راستا و از اسفندماه 1394 با راه اندازی سامانه سیب در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور توسط دانش پارسیان، پرونده الکترونیک برای بیش از 40.000.000 جمعیت کشور تشکیل گردیده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال 1395 بخش اعظم جمعیت کشور دارای پرونده الکترونیک سلامت گردند.

2- برقراری عدالت اجتماعی و دسترسی عادلانه عموم شهروندان به خدمات سلامت با کیفیت و مدیریت شده در سراسر کشور ؛

با توجه به یکپارچگی سامانه سیب و به روز بودن اطلاعات و برنامه های ملی سلامت ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سامانه ، خدمات سلامت بر اساس جدیدترین دستورالعملها و در کوتاهترین زمان ممکن در سراسر کشور بطور هماهنگ به عموم هموطنان در شهرها و روستاها ارائه می‌گردد.

3- ارائه هوشمند خدمات سلامت به افراد بر اساس ویژگیهای فردی (سن، جنسیت، بیماری، بارداری و ...) بر مبنای برنامه های ملی سلامت ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بصورت فعال با امکان رصد دائم گروه های در معرض خطر (نوزادان و کودکان، خانمهای باردار ، سالمندان و ...).

4- مدیریت اطلاعاتی در حوزه بهداشت و درمان و سلامت کشور؛

هم اکنون با تجمیع برخط (Online) اطلاعات سامانه سیب در ستاد دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در هر استان و در سطح بالاتر در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، امکان مدیریت اطلاعات بهداشتی و درمانی بصورت برخط برای مدیران، سیاست‌گزاران و متولیان امر فراهم گردیده است که کمک شایانی به تشخیص به موقع نیازها و مشکلات و تهدیدهای حوزه سلامت در هر یک از مناطق جغرافیایی کشور مبتنی بر اطلاعات صحیح میدانی می نماید.

5- کمک به اجرای طرح های ملی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان از جمله برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع و سایر طرح ها از طریق ارتباط و داد و ستد اطلاعات با سایر سامانه های مستقر در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

6- تجمیع منابع اطلاعاتی حوزه سلامت جهت دسترسی کاربران نظام سلامت (پزشکان و متخصصان، مراقبین سلامت و کارشناسان، بهورزها و ...) از جمله دارونامه رسمی کشور، کدینگهای اطلاعاتی موجود در وزارت بهداشت مثل نظام ارزش نسبی خدمات و مراقبت‌های سلامت (RVU) ، بیماریها و تشخیصهای پزشکی و علل مرگ (ICD-10) و ...

7- مدیریت سخت افزاری (مکان، تجهیزات و امکانات) و نرم افزاری (نحوه ارائه خدمات) واحدهای ارائه خدمت در قالب شبکه های بهداشت زیر مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی .

8- برقراری امکان ارائه خدمت نظام یافته به کلنی های جمعیتی از قبیل مدارس، آسایشگاه ها، مراکز نگهداری افراد کم توان و سالمندان، پادگانها، ندامتگاه ها و ... توسط واحدهای زیر مجموعه شبکه های بهداشت کشور


 

 ویژگی های نرم افزاری سامانه سیب :

    • تکنولوژی بالا (پیچیدگی درونی و کاربری آسان)
    • ثبت رخدادها در محل وقوع (خدمات، مجوزها، فرایندها)
    • مهندسی مجدد فرایندها (حفظ فرایندهای لازم و حذف فرایندهای زاید )
    • گزارش های جامع و کامل و سیستم گزارش ساز
    • خدمات کاربری بر اساس حداقل امکانات سخت افزاری و بسترهای ارتباطی
    • داشبوردهای مدیریتی برخط
    • رعایت ویژگی ها و الزامات امنیتی در طراحی، اجرا  و دسترسی کاربران