به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ نشست صاحبان فرایند نظام ارجاع الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با سازمان های بیمه گر در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد. دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست گفت: سرعت و شتاب دانشگاه در استقرار نظام ارجاع الکترونیک (ظرف کمتر از چند ماه) در استان، در سطح کشور باور کردنی نبود،  این مهم با تلاش صاحبان فرایند نظام ارجاع، تاکنون در 6 شهرستان گیلان اجرا شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: برای اولین بار در کشور سطح3 نظام ارجاع الکترونیک که بالاترین سطح ارجاع است، در کلینیک بعثت رشت به اجرا در آمده است و در حال حاضر در بین 3 استان گلستان، زنجان و گیلان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای بالاترین بازخوراند یعنی 35 درصد بوده است.

دکتر یوسف زاده با بیان اینکه لازمه راه اندازی پزشک خانواده شهری استقرار نظام ارجاع الکترونیک است، گفت: خوشبختانه با همت مسوولان دانشگاه در زمینه نظام ارجاع پیشتاز هستیم. وی ادامه داد: با استقرار نظام ارجاع شاخص های بهداشتی در حال بهبود هستند و ارتباط مناسبی بین دو حوزه درمان و بهداشت ایجاد شده است و این نظام جهش بزرگی در حوزه سلامت گیلان محسوب می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به این که بیمه ها باید در سطح کلان برای استقرار نظام ارجاع الکترونیک تلاش کنند، اظهار داشت: سازمان های بیمه گر باید ضمن همراهی با ستاد نظام ارجاع، برای بهبود روند استقرار این مهم گام بر دارند . در این زمینه دو دانشگاه گلستان و گیلان طی این هفته در بیمه سلامت دستاوردها و نیازمندی های نظام ارجاع الکترونیک پزشکی کشور را تشریح خواهند کرد.

دکتر یوسف زاده با اشاره به این که زیر ساخت های مناسب برای استقرار کامل نظام ارجاع در گیلان باید ارتقا یابد، تاکید کرد: همه متولیان حوزه سلامت باید تلاش کنند تا با تامین منابع و ایجاد زیر ساخت های لازم، حلاوت استقرار نظام ارجاع را به کام مردم گیلان شیرین کرد. وی ادامه داد: در حال حاضر، کمبود نیروی انسانی یک عامل مهم جهت کاهش باز خوراند در مراکز درمانی است و در این زمینه در برخی از مراکز شاهد بازخوراند بالای 90 درصد نیز بوده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطر نشان کرد:  با اجرای نظام ارجاع الکترونیک مردم خدمات سلامت را با هزینه های کمتری دریافت خواهند کرد . در این زمینه فرهنگ سازی برای بهره مندی مردم از خدمات درمانی در بستر نظام ارجاع و دریافت خدمات با هزینه تمام شده کمتر باید مد نظر قرار بگیرد و با همراهی سازمان های بیمه گر می توان شاهد دستاوردهای قابل توجه ای در این زمینه بود.

در این نشست، سازمان های بیمه گر (سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت) از استقرار نظام ارجاع الکترونیک در گیلان استقبال کردند و مقرر شد جهت تسریع در امور، کارشناسانی از حوزه بیمه به ستاد نظام ارجاع دانشگاه معرفی شوند.

درباره ما

شرکت دانش پارسیان در سال 1382 به منظور کمک به مدیریت منابع سازمانی با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات تشکیل گردید و در این مدت بر آن بوده که تکنولوژی‌های روز دنیا را مورد استفاده قرار داده و با خلاقیت و رویکرد استفاده بومی برای مصرف کننده نهایی، کارایی خدمات و محصولات تولیدی خود را در بالاترین سطح حفظ کرده و ارتقاء دهد....

برخی از مشتریان