نام کتاب         :  استاندارد اجباری ۱۸۹۹(آئین کار ساختمان، تجهیزات و ایمنی سردخانه‌های مواد خوراکی)  
تالیف و گردآوری      : غلامرضا اسماعیل‌زاده
ناشر          : موسسه دانش پارسیان
نوبت چاپ      :  اول- تابستان ۱۳۹۰
تیراژ         :  ۱۰۰۰ نسخه
قیمت       :     ۳۸۰۰۰ ریال
شابک      :    ۵-۴۰-۵۱۵۴-۶۰۰-۹۷۸

درباره ما

شرکت دانش پارسیان در سال 1382 به منظور کمک به مدیریت منابع سازمانی با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات تشکیل گردید و در این مدت بر آن بوده که تکنولوژی‌های روز دنیا را مورد استفاده قرار داده و با خلاقیت و رویکرد استفاده بومی برای مصرف کننده نهایی، کارایی خدمات و محصولات تولیدی خود را در بالاترین سطح حفظ کرده و ارتقاء دهد....

چکیده

کتابی که پیش روی دارید برای مدیران سردخانه‌ها، تولید‌کنندگان فراورده‌های خوراکی فاسد شدنی، کارشناسان و دیگر دست‌اندرکاران علاقه‌مند نگارش یافته است.
سردخانه‌های مواد خوراکی با توجه به بعد عملکردی آنها دارای اهمیت خاصی می‌باشند. به همین منظور به جنبه‌های گوناگون کاربردی آنان به شرح ذیل توجه داده می‌شود.
الف- هویتی و یا ماهیتی: صنعتی، کشاورزی و خدماتی.
ب- کاربردی: ۱٫ سردخانه‌های زیر صفر، بالای صفر و دو مداره ۲٫ سردخانه‌های با هوای معمولی و با هوای کنترل شده ۳٫ سردخانه‌های زیرزمینی و روی زمینی.
ج- کارکردی: ۱٫ ذخیره‌ای ۲٫ توزیعی ۳٫ تولیدی ۴٫ مبادی ورودی ۵٫ اختصاصی.
د- استانداردی: ۱٫ اجباری (سردخانه‌های ۴۰۰۰ متر مکعب و بیشتر) ۲٫ تشویقی (سردخانه‌های زیر ۴۰۰۰ متر مکعب و سردخانه‌های متحرک).
ر- نظارتی: ۱٫ زیست محیطی ۲٫ ساختمانی ۳٫ تجهیزاتی ۴٫ نگهداری ۵٫ بهداشتی ۶٫ ایمنی.
ز- مدیریت کیفیت راهبردی با رویکرد (ISO 9000، GHP، GRP، GMP، HACCP و …)، برای تأمین نیازمندی‌ها، خواسته‌ها و الزامات مشتریان، مراجع قانونی و نظارتی مانند: قانون‌گذار، بهداشت، صنایع، استاندارد، بیمه، دامپزشکی، محیط زیست، جهاد کشاورزی، کار، گروه‌های مردمی، مشتریان و جامعه.
ح- اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی.
محتوی کتاب با توجه به جنبه‌های مذکور، ضمن دربردارندگی جامعیت نسبی همه آنها، از دید روش‌ها و شرایط نگهداری فراورده‌های گوناگون خوراکی فاسد شدنی کاربردی‌تر شده و در فراهم‌سازی آن، رهنمودهای جناب آقای دکتر احمد کلباسی اشتری استاد دانشگاه تهران استفاده گردید.
امید است به یاری پروردگار، این کتاب از سویی با تشویق و ترغیب مدیران کیفیت در سردخانه‌ها با نشان دادن راهکارهای درست برای بهینه کردن روش‌ها و شرایط کار برای افزایش ماندگاری، حفظ، اصلاح و بهبود عامل‌های کیفی فراورده‌های سردخانه‌ای برای جلب رضایت صاحبان بار و مشتریان راهنمایی سودمند باشد و از سوی دیگر برای پاسداری و بهره‌گیری درست از نعمت‌های الهی، اندوخته‌های کشور با صرفه‌جویی در انرژی، منابع، ‌نیروی انسانی، افزایش کیفیت خدمات‌دهی، نهادینه کردن فن‌آوری نگهداری و روش‌های گوناگون بهره‌گیری از سرما در راستای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها مؤثر باشد. در این رهگذر چشم به راه گوشزدهای دلسوزانه، آگاهانه مطلعین، متخصصین، اهل فن و همه دست‌اندرکاران مرتبط درباره کاستی‌های آن می‌باشم.